Завдання
ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії
І. Поясніть походження і сучасне тлумачення крилатих історичних висловлювань:
- «Гвардія вмирає, але не здається» (5 балів);
- «Не підніму руку на брата свого» (5 балів).
ІІ. Підготуйте короткий виступ на конференцію до 150-річчя Бориса Грінченка «Суспільно-політичні погляди Тараса Шевченка і Бориса Грінченка» ( порівняльний аналіз) (10 балів).
ІІІ. Зробіть аналіз візуального джерела:
- Визначте, в якій країні створено цю марку?
- Який період в історії відображає ця марка?
- Чи мали місце в історії країни аналогічні явища?
Коротко розкажіть про них.
IV. Робота з історичними світлинами.

- Визначте історичні персоналії, які зображені на світлинах.
- Що було спільного і відмінного між цими історичними персоналіями?
- Як склалась доля цих людей?
V. Визначте (у формі тез ) причини й наслідки зазначених подій (20 балів)
Причина
|
Подія / Явище
|
Наслідки
|
Створення Ліги Націй
| ||
Вісло-Одерська операція
| ||
Створення ООН
| ||
Холодна війна
| ||
Операція «Мушкетер»
|
VІ. Увага! Конкурс «Мій Київ». Уявіть, що вам потрібно провести екскурсію до 70-ї річниці визволення Києва від нацистських загарбників. «Київ 1941-1943». Визначте основні екскурсійні об’єкти (прокоментуйте свій вибір).Дотримуйтесь хронології подій. (10 балів)
10 клас
І. Поясніть походження і сучасне тлумачення крилатих історичних висловлювань:
- «Лицарі Круглого столу»; (5б.)
- «Поцілунок Юди»; (5б.)
- «Евріка!» (5б.)
ІІ. У 2013 р. виповнюється 900 років “Повісті врем’яних літ”. Підготуйте короткий есей до цієї дати. (10б.)
ІІІ. Завдання:Уявіть, що ви – член української парламентської громади в Першій Державній Думі Росії. Сформулюйте основні вимоги до влади, які вам треба озвучити з трибуни Думи. (10б.)
VI. Робота з історичними світлинами. 


- Визначте історичні персоналії, що зображені на світлинах. (6б.)
- Яку роль ці люди відігравали в історії? (6б.) Що їх об’єднує? (3б.)
V. Визначте (у формі тез ) причини й наслідки зазначених подій (20 балів)
Причина
|
Подія/явище
|
Наслідки
|
Утворення військових блоків кінця ХІХ- початку ХХ ст.
| ||
Російсько-японська війна 1904-1905 рр.
| ||
Сінхайська революція 1911-1913 рр.
| ||
Революція в Мексиці 1910-1917 рр.
| ||
Столипінська аграрна реформа
|
VI. Увага! Конкурс «Мій Київ». Уявіть, що вам потрібно провести екскурсію «Українська національна революція 1917-1921 рр. у Києві». Визначте основні екскурсійні об’єкти (прокоментуйте свій вибір). Дотримуйтесь хронології подій. (10б.)
9 клас
І. Поясніть походження і сучасне тлумачення крилатих історичних висловлювань:
- «Сподівайтеся на Бога, але порох тримайте сухим!»; (5б.)
- «Від великого до смішного – один крок» (5б.)
ІІ. Історична вікторина. Дайте відповіді на запитання: (1 бал за кожну правильну відповідь)
- Чому поклонялися давні скіфи?
- Римський імператор та актор?
- Головний редактор першої в Європі енциклопедії?
- Давня назва річки Дон?
- Як називали лицарів в Іспанії?
- Справжнє ім’я Роксолани?
- Який ювілей відзначає «Повість врем’яних літ» у 2013 р.?
- У якому році вперше був виданий «Кобзар» Т. Шевченка?
- Назва першого українського підручника з історії?
- Засновники Києво-Печерської лаври?
III. Робота з історичними світлинами. 


- Визначте історичні персоналії, які зображені на світлинах. (6б.)
- Яку роль ці люди відігравали в історії? (6б.)
- Що їх об’єднує? (3б.)
IV. Завдання:
У 2013 р. виповнюється 200 років битви під Лейпцигом. Уявіть, що ви берете участь у проекті «100 великих битв». Підготуйте до цього проекту статтю «Битва під Лейпцигом: історичне значення».
V. Визначте (у формі тез ) причини й наслідки зазначених подій (20 балів)
Причина
|
Подія/Явище
|
Наслідки
|
Розподіл Речі Посполитої
| ||
Поява масонських лож
| ||
Утворення Священного союзу
| ||
Поразка повстання декабристів
| ||
«Весна народів»
|
VI. Увага! Конкурс «Мій Київ». Уявіть, що вам потрібно провести екскурсію по Києву ІХ-ХІІ ст. Визначте основні екскурсійні об’єкти (прокоментуйте свій вибір). Дотримуйтесь хронології подій. (10б.)
8 клас
І. Поясніть походження і сучасне тлумачення крилатих історичних висловлювань:
- «І ти, Брут…..» (5 балів);
- «Платон мені друг, але істина дорожча» (5 балів);
- «Альфа і омега» (5 балів).
ІІ Завдання: В історичному музеї, однієї із країн, на збереженні знаходяться прапори із символами «F та I». Вони належать до епохи великих географічних відкриттів.
- Якій експедиції належать ці прапори? (2 бали)
- Коротко розкажіть про цю експедицію та визначте її історичне значення. (5 балів).
- Чому на прапорах відважних мореплавців зображені літери «F та I»?
ІІІ. Історична вікторина. Дайте відповіді на запитання: (1 бал за кожну правильну відповідь)
- Дати повстання рабів під проводом Спартака?
- Давня назва річки Дністер?
- Дата першої згадки про місто Львів?
- Імператор, за часів якого Візантія досягла найбільшої могутності?
- Як називали лицаря у Франції?
- Дата першої згадки про українське козацтво?
- Перше українське місто, яке отримало Магдебурзьке право?
- Нормативні акти Великого князівства Литовського?
- Столиця Боспорського царства?
- Перший медичний трактат Київської Русі?
IV. Робота з історичними світлинами. Перед вами галерея видатних полководців середньовіччя.

Визначте історичні персоналії, які зображені на світлинах. (5 балів)
- Що було спільного в діяльності цих історичних персоналій? (5 балів)
- Назвіть найвидатніші битви та їх дати, в яких вони прославились у боротьбі зі спільним супротивником.(10 балів)
- Дайте характеристику одному із цих персоналій (на вибір) (5 балів).
V. Увага! Конкурс «Мій Київ». Назвіть відомі вам місця у Києві, які пов’язані з іменем Т.Шевченка Визначте основні екскурсійні об’єкти (прокоментуйте свій вибір). Дотримуйтесь хронології подій. (10б.)
Комментариев нет:
Отправить комментарий