понедельник, 18 марта 2013 г.

Олімпіадні завдання з історії 9, 10, 11 класи


Завдання
ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії
11 клас
І. Поясніть походження і сучасне тлумачення крилатих історичних висловлювань:

  1. «Гвардія вмирає, але не здається» (5 балів);
  2. «Не підніму руку на брата свого» (5 балів).

ІІ. Підготуйте короткий виступ на конференцію до 150-річчя Бориса Грінченка  «Суспільно-політичні погляди Тараса Шевченка і Бориса Грінченка» ( порівняльний аналіз) (10 балів).

ІІІ. Зробіть аналіз візуального джерела:


  1. Визначте, в якій країні створено цю марку?
  2. Який період в історії відображає ця марка?
  3. Чи мали місце в історії країни аналогічні явища?       
         Коротко розкажіть про них.









IV. Робота з історичними світлинами.  


  1. Визначте історичні персоналії,  які зображені на світлинах.
  2. Що було спільного і відмінного між цими історичними персоналіями?
  3. Як склалась доля цих людей?
V. Визначте (у формі тез ) причини й наслідки зазначених подій (20 балів)
Причина
Подія / Явище
Наслідки

Створення Ліги Націй


Вісло-Одерська операція


Створення ООН


Холодна війна


Операція «Мушкетер»

VІ. Увага! Конкурс «Мій Київ». Уявіть, що вам потрібно провести екскурсію до 70-ї річниці визволення Києва від нацистських загарбників. «Київ 1941-1943». Визначте основні екскурсійні об’єкти (прокоментуйте свій вибір).Дотримуйтесь хронології подій. (10 балів)
10 клас
І. Поясніть походження і сучасне тлумачення крилатих історичних висловлювань:

  1. «Лицарі Круглого столу»; (5б.)
  2. «Поцілунок Юди»; (5б.)
  3. «Евріка!» (5б.)
ІІ. У 2013 р. виповнюється 900 років “Повісті врем’яних літ”. Підготуйте короткий есей до цієї дати. (10б.)

ІІІ. Завдання:Уявіть, що ви – член української парламентської громади в Першій Державній Думі Росії. Сформулюйте основні вимоги до влади, які вам треба озвучити з трибуни Думи. (10б.)

VI. Робота з історичними світлинами.


  1. Визначте історичні персоналії, що зображені на світлинах. (6б.)
  2. Яку роль ці люди відігравали в історії? (6б.) Що їх об’єднує? (3б.)

      V. Визначте (у формі тез ) причини й наслідки зазначених подій (20 балів)
Причина
Подія/явище
Наслідки

Утворення військових блоків кінця ХІХ- початку ХХ ст.


Російсько-японська війна 1904-1905 рр.


Сінхайська революція 1911-1913 рр.


Революція в Мексиці 1910-1917 рр.


Столипінська аграрна реформа


VI. Увага! Конкурс «Мій Київ». Уявіть, що вам потрібно провести екскурсію «Українська національна революція 1917-1921 рр. у Києві». Визначте основні екскурсійні об’єкти (прокоментуйте свій вибір). Дотримуйтесь хронології подій. (10б.)

9 клас
І. Поясніть походження і сучасне тлумачення крилатих історичних висловлювань:

  1. «Сподівайтеся на Бога, але порох тримайте сухим!»; (5б.)
  2. «Від великого до смішного – один крок» (5б.)

ІІ. Історична вікторина. Дайте відповіді на запитання: (1 бал за кожну правильну відповідь)


  1. Чому поклонялися давні скіфи?
  2. Римський імператор та актор?
  3. Головний редактор першої в Європі енциклопедії?
  4. Давня назва річки Дон?
  5. Як називали лицарів в Іспанії?
  6. Справжнє ім’я Роксолани?
  7. Який ювілей відзначає «Повість врем’яних літ» у 2013 р.?
  8. У якому році вперше був виданий «Кобзар» Т. Шевченка?
  9. Назва першого українського підручника з історії?
  10. Засновники Києво-Печерської лаври?

III. Робота з історичними світлинами.


  1. Визначте історичні персоналії, які зображені на світлинах. (6б.)
  2. Яку роль ці люди відігравали в історії? (6б.)
  3. Що їх об’єднує? (3б.)

IV. Завдання:
У 2013 р. виповнюється 200 років битви під Лейпцигом. Уявіть, що ви берете участь у проекті «100 великих битв». Підготуйте до цього проекту статтю «Битва під Лейпцигом: історичне значення».

 V. Визначте (у формі тез ) причини й наслідки зазначених подій (20 балів)
Причина
Подія/Явище
Наслідки

Розподіл Речі Посполитої


Поява масонських лож


Утворення Священного союзу


Поразка повстання декабристів


«Весна народів»


VI.  Увага! Конкурс «Мій Київ». Уявіть, що вам потрібно провести екскурсію по Києву ІХ-ХІІ ст. Визначте основні екскурсійні об’єкти (прокоментуйте свій вибір). Дотримуйтесь хронології подій. (10б.)
8 клас
І. Поясніть походження і сучасне тлумачення крилатих історичних висловлювань:

  1. «І ти, Брут…..»  (5 балів);
  2. «Платон мені друг, але істина дорожча» (5 балів);
  3. «Альфа і омега» (5 балів).

ІІ Завдання: В історичному музеї, однієї із країн, на збереженні знаходяться прапори із символами «F та I». Вони належать до епохи великих географічних відкриттів.

  1. Якій експедиції належать ці прапори? (2 бали)
  2. Коротко розкажіть про цю експедицію та визначте її історичне значення. (5 балів).
  3. Чому на прапорах відважних мореплавців зображені літери «F та I»?

ІІІ. Історична вікторина. Дайте відповіді на запитання: (1 бал за кожну правильну відповідь)

  1. Дати повстання рабів під проводом Спартака?
  2. Давня назва річки Дністер?
  3. Дата першої згадки про місто Львів?
  4. Імператор, за часів якого Візантія досягла найбільшої могутності?
  5. Як називали лицаря у Франції?
  6. Дата першої згадки про українське козацтво?
  7. Перше українське місто, яке отримало Магдебурзьке право?
  8. Нормативні акти Великого князівства Литовського?
  9. Столиця Боспорського царства?
  10. Перший медичний трактат Київської Русі?

IV. Робота з історичними світлинами. Перед вами галерея видатних полководців середньовіччя.    
Визначте історичні персоналії,  які зображені на світлинах. (5 балів)

  1. Що було спільного в діяльності цих історичних персоналій? (5 балів)
  2. Назвіть найвидатніші битви та їх дати, в яких вони прославились у боротьбі зі спільним супротивником.(10 балів)

  1. Дайте характеристику одному із цих персоналій (на вибір) (5 балів).

V. Увага! Конкурс «Мій Київ». Назвіть відомі вам місця у Києві, які пов’язані з іменем Т.Шевченка Визначте основні екскурсійні об’єкти (прокоментуйте свій вибір). Дотримуйтесь хронології подій. (10б.)


Комментариев нет:

Отправить комментарий