понедельник, 18 марта 2013 г.

Відкриття декади історії


Сценарій лінійки.  Відкриття декади  історії
Виходять три музи :  Калліопа (муза поезії),  Терпсіхора ( муза танцю ) і Кліо (муза історії)
Калліопа  : Ой, сестрички, як чудово  бути музою поезії . Скільки прекрасного нас оточує навколо: природа, кохання , героїчні подвиги , грандіозні творіння людських рук.  Ну ось послухайте , будь ласка (читає вірш)
Терпсіхора : Ні, ні. Найпрекраснішим є танець, адже він  передає гармонію  тіла і душі. Ось дивіться (танцює )
К. – А ти , Кліо, чому така сумна ? Сердишся на могутнього Зевса, який визначив тобі  на покровительство історію ?
Т.-  Ми тебе розумієм . Хто  любитиме історію, адже вона складна, часто сумна, нема в ній злету фантазії, мрії, одна буденна реальність
Кліо – Це так, але  саме історію  називають учителькою життя
К.- І чого  можуть навчити   події, які вже відбулися, адже вони в минулому
Кліо – А ось дивіться
Сценка.   Королівський палац . Франція 18 ст.   Король  Людовік 16 розмовляє з міністром фінансів


  • Ваша величносте, витрати цього місяця уже перевищили наші прибутки, казна спустіла , а армія вимагає платні .
  • Про що ви, Неккере, куди  поділись гроші ?
  • Але Ваша величносте, за  цей місяць королівський дві двічі від’їздив  на велике полювання , а це кілька сотень гостей, вдвічі більше слуг і коней. ЇЇ величність Марія Антуанетта , готуючись до балу замовила нові прикраси , та і пенсії для ваших родичів постійно зростають
  • Але ви міністр фінансів  і мали подбати про наповнення казни , як ми це зазвичай робимо
  • Єдиний спосіб- збільшити податки, але він небезпечний, народ  може обуритись  і навіть піднятись на бунт
  • Неккере, невже ви забули прописну істину:  У Франції монарх говорить , а народ підкоряється. Негайно готуйте  указ про збільшення податку.
Т. Який  суворий правитель ,  але я не розумію який урок ми маємо засвоїти з цієї історії
Кліо- а такий , що  правителя,  який забуває про народ і дивіться на нього лише як на джерело прибутку,  рано чи пізно цей народ позбавить  влади, а можливо і життя . Саме так сталось із французьким королем
Заходять читці
Історія одна із багатьох наук,
Але предмет її  доволі специфічний
Минулі епохи, творіння розуму людського й рук,
Вона вивчає те, що відійшло у вічність

Чому так важливе для нас  є минуле,
Адже сьогоденням ми всі живемо
І мріємо  про краще  назавтра майбутнє,
І віримо  , що правильний шлях оберемо

У житті є пам'ять , що ніколи не вмирає
Із забуття  нетлінне повертає
Є людський біль  і честь і слава
Їх забувати не маємо права
Не маємо  права на байдужість і скупість
Не маємо  права на сучасний нігілізм
Усім прийдешнім передати мусимо
І наш,  і старших поколінь прометеїзм      

Давні цивілізації,  закони й демократія,
Відкриття географічні і винаходи технічні,
Війна, корупція , тероризм , бюрократія
З минулого родом усі ці поняття

21 століття - інформаційне
Та знати минуле і в ньому доцільно,   
Щоб уроки історії світ захистили
І війни світової не допустили

Хай минуле навчить вас розуміти красу     
Софіївських  фресок      і мадонн Рафаеля   
Це вічні цінності  , вони – без часу
Їм і в майбутньому лишатись -  доля                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

Комментариев нет:

Отправить комментарий