Виходять три музи : Калліопа (муза поезії), Терпсіхора ( муза танцю ) і Кліо (муза історії)
Калліопа : Ой, сестрички, як чудово бути музою поезії . Скільки прекрасного нас оточує навколо: природа, кохання , героїчні подвиги , грандіозні творіння людських рук. Ну ось послухайте , будь ласка (читає вірш)
Терпсіхора : Ні, ні. Найпрекраснішим є танець, адже він передає гармонію тіла і душі. Ось дивіться (танцює )
К. – А ти , Кліо, чому така сумна ? Сердишся на могутнього Зевса, який визначив тобі на покровительство історію ?
Т.- Ми тебе розумієм . Хто любитиме історію, адже вона складна, часто сумна, нема в ній злету фантазії, мрії, одна буденна реальність
Кліо – Це так, але саме історію називають учителькою життя
К.- І чого можуть навчити події, які вже відбулися, адже вони в минулому
Кліо – А ось дивіться
Сценка. Королівський палац . Франція 18 ст. Король Людовік 16 розмовляє з міністром фінансів
- Ваша величносте, витрати цього місяця уже перевищили наші прибутки, казна спустіла , а армія вимагає платні .
- Про що ви, Неккере, куди поділись гроші ?
- Але Ваша величносте, за цей місяць королівський дві двічі від’їздив на велике полювання , а це кілька сотень гостей, вдвічі більше слуг і коней. ЇЇ величність Марія Антуанетта , готуючись до балу замовила нові прикраси , та і пенсії для ваших родичів постійно зростають
- Але ви міністр фінансів і мали подбати про наповнення казни , як ми це зазвичай робимо
- Єдиний спосіб- збільшити податки, але він небезпечний, народ може обуритись і навіть піднятись на бунт
- Неккере, невже ви забули прописну істину: У Франції монарх говорить , а народ підкоряється. Негайно готуйте указ про збільшення податку.
Т. Який суворий правитель , але я не розумію який урок ми маємо засвоїти з цієї історії
Кліо- а такий , що правителя, який забуває про народ і дивіться на нього лише як на джерело прибутку, рано чи пізно цей народ позбавить влади, а можливо і життя . Саме так сталось із французьким королем
Заходять читці
Історія одна із багатьох наук,
Але предмет її доволі специфічний
Минулі епохи, творіння розуму людського й рук,
Вона вивчає те, що відійшло у вічність
Чому так важливе для нас є минуле,
Адже сьогоденням ми всі живемо
І мріємо про краще назавтра майбутнє,
І віримо , що правильний шлях оберемо
У житті є пам'ять , що ніколи не вмирає
Із забуття нетлінне повертає
Є людський біль і честь і слава
Їх забувати не маємо права
Не маємо права на байдужість і скупість
Не маємо права на сучасний нігілізм
Усім прийдешнім передати мусимо
І наш, і старших поколінь прометеїзм
Давні цивілізації, закони й демократія,
Відкриття географічні і винаходи технічні,
Війна, корупція , тероризм , бюрократія
З минулого родом усі ці поняття
21 століття - інформаційне
Та знати минуле і в ньому доцільно,
Щоб уроки історії світ захистили
І війни світової не допустили
Хай минуле навчить вас розуміти красу
Софіївських фресок і мадонн Рафаеля
Це вічні цінності , вони – без часу
Їм і в майбутньому лишатись - доля
Комментариев нет:
Отправить комментарий